Στα super market απο 2 Ιουλίου τα βρεφικά γάλατα.

Κατηγορία: Τελευταία Νέα

06-06-2011

Mε απόφαση του Χρυσοχοίδη τα γάλατα πρώτηs βρεφικήs ηλικίαs θα μπορούν να πωλούνται και εκτόs φαρμακείων.

Ανοίγει η αγορά των βρεφικών τροφών από τις 2 Ιουλίου

Απελευθερώνεται η αγορά των παιδικών τροφών πρώτης βρεφικής ηλικίας, με την κατάργηση όλων των περιθωρίων κέρδους, απλοποιείται η διαδικασία υποβολής τιμοκαταλόγων χονδρικής και μειώνονται τα σχετικά πρόστιμα, ενώ απλοποιούνται οι προωθητικές ενέργειες στα σούπερ μάρκετ.

Τα παραπάνω ανακοίνωσε ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

Οι παιδικές τροφές πρώτης βρεφικής ηλικίας θα μπορούν να πωλούνται οπουδήποτε, ενώ μέχρι σήμερα πωλούνται μόνο από φαρμακεία, με τον υπουργό να εκτιμά ότι η τιμή θα μειωθεί τουλάχιστον κατά 20%. Η απελευθέρωση ξεκινάει από τις 2 Ιουλίου 2011.

Για τους τιμοκαταλόγους χονδρικής (Άρθρο 9, Κεφ. 1, Α.Δ. 9/2007), όπως σημείωσε ο υπουργός, η νέα διάταξη ορίζει ότι οι επιχειρήσεις χονδρικής πώλησης με κύκλο εργασιών άνω των 10 εκατ. ευρώ (μέχρι σήμερα το όριο ήταν 5 εκατ. ευρώ) δεν υποχρεούνται στην υποβολή τιμοκαταλόγων και τήρησης κοστολογικών στοιχείων.

Ακόμη μειώνονται τα πρόστιμα που επιβάλλονταν μέχρι σήμερα στις επιχειρήσεις για καθυστερημένη ή ελλιπή υποβολή κοστολογικών στοιχείων και οδηγούσαν σε πρόστιμα ύψους έως και 1,5 εκατ. ευρώ.

Ο αριθμός των εταιρειών που υποχρεούνται να υποβάλουν κοστολογικά στοιχεία από 275 σήμερα γίνονται 153, ενώ προτίθενται στις υπόχρεες εταιρίες τα διαγνωστικά κέντρα, ώστε να υπάρχει έλεγχος των τιμών στις ιδιωτικές υπηρεσίες υγείας, μια και είναι μια κατηγορία υπηρεσιών ιδιαίτερα ευαίσθητη για το ελληνικό νοικοκυριό.

Τέλος, ρυθμίζονται οι προωθητικές ενέργειες, οι λεγόμενες προσφορές, στα σούπερ μάρκετ. Με τη νέα ρύθμιση, επιτρέπεται κάθε μορφή προωθητικής ενέργειας με την προϋπόθεση α) ότι η τιμή μονάδος του υπό προώθηση προϊόντος δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη από την τιμή μονάδος του προϊόντος πριν την προώθηση. Για την διασφάλιση επιτρέπονται προωθητικές ενέργειες μόνο σε προϊόντα που δεν έχουν αυξήσει την τιμή τους το προηγούμενο διάστημα (έναν ή δύο μήνες) και β) ότι αναγράφεται υποχρεωτικά στην πινακίδα η τιμή ανά μονάδα μέτρησης (π.χ. κιλό) πριν και μετά την προωθητική ενέργεια.

Πηγή: Ναυτεμπορική / ΑΠΕ – ΜΠΕ